Isnin, 5 November 2012

Bamboo charcoal menstrual cloth pads

Perkenalkan the new range of bamboo charcoal cloth pads 


Material bamboo charcoal yang memmang dah well known for it's high quality , stay dry , no stain , no allergy, super soft for baby cloth diapers, now new innovation to us MOMMIES!!!

Suatu ketika dahulu ibu2 kita menggunakan kain dimasa hari2 menses. Selepas pakai cuci semula. Sangat natural dan alami. Tetapi untuk memakai kain seperti ibu2 kita dahulu, sudah tidak begitu convenient dengan kehidupan seharian kita pada masa kini.

Pad pakai buang mula dicipta, paki dan buang... mudah sekali. Namun ada juga beberapa masalah yang timbul.. pertama selalu terjadi masalah melecet dan panas kerana menggunakan pad yang bahannya lebih kasar daripada kain, ini didapati pada kebanyakan pad yang sederhana harganya.

Ada juga yang allergi dengan bahan kimia / penyerap di dalam pad, yang diletakkan supaya penyerapan lebih banyak/ bertahan lama. Kesan bahan kimia tersebut? buat masa ni saya tidak tahu, kalau ada yang tahu boleh info kpd saya ye :) 

Untuk mengatasi masalah bahan kimia, pad herba juga telah berada di pasaran, namun terdapat beberapa masalah lagi... masalah kosnya yang mahal dan masalah dari segi keselesaan sebenar kain masih belum diatasi.

Begitu juga ada ibu2 yang akan membasuh pad pakai buangnya kerana tidak mahu darah yang melekat pada pad dibuang begitu sahaja ( atas sebab tertentu)

Disebabkan masalah2 diatas, pad kain telah diwujudkan semula, diberi nafas dan inovasi baru. 

Pada hari ini penggunaan pad kain semudah menggunakan disposable pad.. malahan menyelamatkan diri dari bahan kimia dan menyelamatkan poket dari membeli pad pakai buang setiap bulan.

BetterMOMs mengadaptasi material bamboo charcoal untuk dijadikan pad wanita, kerana cirinya yang fast absorbing, stay dry, easy to wash, no stain, less odor. dilapisi lapisan PUL subagai basenya, waterproof but breathable.

Pretty-Pads by BetterMOMs
Didatangkan dengan size S, M, L, XL




Tiada ulasan:

Catat Ulasan