Ahad, 25 November 2012

Smart Baby Pull Up Cloth Diapers can be use as normal CD OR as Pull Ups, How?


 Ramai yang masih tertanya-tanya mengenai Smart Baby Pull Up cloth diapers, adakah boleh digunakan seperti cloth diapers biasa? Bagaimana mahu menggunakan Smart Baby? Bagaimana menggunakannya semasa baru lahir? Semasa kurang setahun, Semasa Toddler dan sebagainya?

Saya akan cerita secara kronologi ya. Masa bayi baru lahir sehingga anak belum boleh berdiri, Smart Baby digunakan sebagai normal cloth diapers dan bukan sebagai pull ups. Smart Baby mempunyai butang perlekatan ditepi yang boleh ditanggal dan dilekatkan, seperti juga normal konvensional cloth diapers.


Pertama sekali adjust butang hadapan Smart Baby untuk merubah size. Untuk newborn gunakan size XS, untuk 4 bulan ke atas gunakan size S, untuk size M 12 sehingga 18 bulan, dan size L sehingga 3 tahun.

Jika anda compare size keseluruhan antara babyland dan Smart Baby, size adalah lebih kurang sama tapi smart baby boleh dipakai lebih lama berbanding babyland dari segi sizenya kerana disebabkan Smart Baby adalah jenis Pull Ups dan bila dipakai spt pakai seluar, waistline akan berada di bawah pusat ( Cloth diapers biasa cover pusat)


Selepas itu masukkan insert ke dalam Smart Baby , bagi newborn boleh gunakan satu insert sahaja. ( Setiap set Smart baby didatangkan dengan 2 insert microfiber)


Bila dah siap setting dan masukkan insert, susun atas rak dan sedia digunakan. 





APABILA MENGGUNAKAN SMART BABY
SEBAGAI PULL UPS









Tiada ulasan:

Catat Ulasan