Sabtu, 25 Oktober 2014

Cloth Diapers ..MINI ^_^

Baru- baru ni Malaysian Cloth Diapers Shop ada lancarkan lampin kain moden jenis baru tau ^_^

Cloth diapers Smartbaby MINI!

Apa yang menyebabkan kami sediakan cloth diapers ni dalam shop kami?

Cloth diapers standard size yang banyak dijual di pasaran boleh laras 3 size, S hingga L, biasanya.

Memang cloth diapers seperti ini boleh dipakai bermula anak baru lahir, purata berat bayi yang baru lahir adalah 2.5kg hingga 3.5kg. Cloth diapers standard size biasanya disyorkan pakai bagi bayi 3kg keatas.
Bagi ibu bapa yang tergolong ketinggian dan berat badan sederhana dan kecil ( biasa bagi rakyat Malaysia), bayi yang dilahirkan ibu2 biasanya 2.5kg hingga 3kg. Tak ada masalah bagi anak2 ini nak menggunakan cloth diapers size standard, akan berfungsi seperti biasa, cuma rupa tak berapa 'cun'. Contohnya:

Diapers nampak besar bagi bayi. Tak de masalah jika ibu bapa tak kisah dari segi rupa, insyaAllah dari segi fungsi bayi selesa asalkan tidak meletakkan insert tebal.


 Dan bila melaraskan size standard cloth diapers kepada size terkecil, banyak lebihan kain, menampakkan rupa yang agak kurang cantik..

( biasanya bayi yang bawah 3kg jadi macam ni)

Bagi yang betul2 ingin menjimatkan wang menggunakan cloth diapers, boleh bertahan dengan rupa cloth diapers yang agak kurang cantik dalam 2-3 bulan pertama, sebab selepas tu bayi akan membesar dan diapers fit nicely.

Tapi...

Bagi yang nak memberikan sesuatu yang ISTIMEWA untuk bayi baru lahir anda, dan nak cuba sedaya upaya untuk berjaya penggunaan cloth diapers 1st time, dapatkan diapers newborn seperti ini:


Smartbaby Mini look like this
-pic ehsan google

Not many size to adjust
Trimly fit your petite babies
 Another newborn diapers, no, smartbaby mini not like this, but this one nice
Kebayakan pic ehsan Mr Google, dan banyak gambar baby bukan orang asia, omputeh, sbb tak banyak cloth diapers mini di Malaysia yang dijual dengan harga mampu milik, kebanyakan premium item. So now kami dah bawa harga mapu milik, boleh la ibu2 yang tengah preggy consider pakai cloth diapers tau!

Lagi satu, dah la kami bawa yang mampu milik, kami bawa jenis All In One, maksudnya insert dijahit terus ke cloth diapers, supaya ibu2 yang baru nak belajar dan dalam pantang rasa mudah sangat, macam pakai disposable diapers yg biasa.

Kalau pakai yang AIO ni masalah lambat kering banding guna pocket diapers, tapi masalah tu tak ketara pada Smartbaby Mini kerana , for newborn diapers kami tidak menggunakan lapisan yang tebal, dan kami guna fabrik bamboo charcoal ( ni yang paling penting nih) yang cepat kering.

Smartbaby mini seperti biasa mengekalkan ciri ISTIMEWA jenama Smartbaby , dimana ada double gusset. Susah tau nak cari diapers affordable menggunakan material bamboo charcoal dan ada double gusset. (Rasanya tak de kot sbb ni kami buat sendiri, pemilihan fabrik sendiri berdasarkan pengalaman kami ^_^)

So... thoose yang terpikir2 nak cuba tu GO FOR MINI!!!

Harga sangat affordable, RM19.90, beli 5 less 10% -- ape kes? murah bebeno kalau nak compare dgn kualiti and benefit yg korang dapat :)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan